Prvé doštičky na trať, ktoré môžu byť použité aj na street race
Bluestuff NDX je vysoko trecí, športový a pretekársky materiál, ktorý môže byť použitý pre agresívnu cestnú jazdu a na použitie na niektoré typy závodných dráh. Materiál má veľký úspech na trati, na kvalitných popredajných strmeňoch (piestové systémy s lepším uvoľnením a chladením na väčšie kotúče) a menši úspech so strmeňmi na street race, kde veľkosť doštičiek a strmeňov môže poškodiť materiál bŕzd. Najväčšou výhodou EBC Bluestuff NDX je ich schopnosť brzdenia za studena, progresívny brzdový pocit a schopnosť priviesť auto do úplného zastavenia. To viedlo EBC k testom ECE R90 regulácii bezpečnosti brzdových doštičiek a schválenie R90, ktorá je už dokončená a certifikáty sú získané od júla 2011. Existujú určité staršie strmeňové systémy, kde dokonca aj nový Bluestuff bude mať problémy pri inštalácii a nemusí zapadnúť do strmeňa ako zvyčajne. Tento scenár je rovnaký pre našich konkurentov.Neexistuje žiadny materiál, ktorý bude perfektný na trati vo všetkých starších strmeňových systémoch.
Pri EBC Bluestaff NDX je použité V drážkovanie. Tieto hlboké drážky pomáhajú odvodu špiny, prachu a nečistoty. Všimnite si, otvorenú granulovanú štruktúru povrchu po tepelnom opracovaní. Doštičky sa môžu používať na Európskych 4x4, na lepšie rozloženie váhy pre zníženie hlučnosti.
Materiál NDX doštičky je spojený s oceľovou podložkou pomocou viacerých vysoko pevných blokovacích otvorov a s unikátnou chemickou medzivrstvou, ktorá zabraňuje oddeleniu dosiek od brzdovej plochy. Doštičky sú potom zapečené vo vysokej teplote a ochladené. Majú veľkú drážku V, ktorá zachytáva nevyhnutné veľké množstvo pozostatkov z dráhy.
Cieľové použitie je pre všetky typy rýchlych a ťažších výkonných áut a na závodné autá. Tieto doštičky zaručujú väčšiu životnosť ako naše predchádzajúce Yellowstuff doštičky.
EBC systém chemickej medzivrstvy sa používa na doštičkách Bluestuff NDX, ktoré sú vyrobené z tvrdšieho materiálu a sú určené pre pretekanie. Práve preto tieto doštičky vyžadujú extra pevnosť spoja. Vplyv medzivrstvy je strojnásobiť pevnosť organickej brzdovej doštičky oproti bez medzivrstvovej verzie.
Krivka ukazuje, že trenie sa vytvorí rýchlo, po inštalácii už po 2-3 zastávkach, ale v realite na trati, kde kotúče nemusia byť perfektné a strmene nie sú servisované po každom preteku, môže trvať 4-5 kôl kým sa doštičky reálne zapasujú do kotúčov. Môže tu nastať istá vibrácia, ale to len brzdová doštička naznačuje že nemá plný kontakt s kotúčom. Ak vibrácie pokračujú, treba jazdiť opatrne a začať brzdiť o niečo skôr ako obvykle, až po kým vibrácie nezmyznú. V bežnej premávke, je treba po inštalácii najazdiť zhruba 400km, brzdiť jemnejšie a skúšať ich výkonnosť v bezpečí počas malej premávky, až po kým si nebudete istý že brzdy sú pripravené na extrémne brzdenie. Pri tvrdom a skorom brzdení sa nielenže skracuje životnosť doštičiek, ale toto môže spôsobiť stratu brzdovej sily ako aj dopravnú nehodu.
EBC BlueStuff sú vysoko tepelne upravené, čo pomáha lepšiemu zabehnutiu doštičiek. Aj napriek tomu by ste mali byt opatrný hlavne na diaľnici, ak používate použité kotúče. V bežnej premávke používajte brzdy veľmi opatrne po dobu 400km a postupne zvyšujte požiadavky na Vaše brzdy až keď si budete úplne istý. Nezabudnite, že je na Vás ako dobre sa Vaše brzdy zabehnú. Ak pocítite, že brzdy vädnú alebo zacítite pach bŕzd, je to úplne normálne. Nechajte brzdy schladiť a potom sa zlepšia.
Je veľa spôsobov ako sa brzdové doštičky zapekajú. EBC si vybralo tunel s infra červenými lampami na prípravu doštičiek. Nový spôsob zapekania bol zavedený v Júli 2010 a začalo sa práve s Bluestuff NDX sériou.
Tabuľka vlastností (tvorivosť prachu, použitie za studena, za tepla, životnosť, závodné použitie)